Online επικοινωνία

In what ways do you communicate online?

Είτε το θέλουμε είτε όχι η επικοινωνία μέσω διαδικτύου έχει μπει για τα καλά μέσα στη ζωή μας. Δεν λέω ότι αυτό είναι κακό. Ίσα ίσα που υπάρχει πρόοδος. Παλιότερα οι άνθρωποι επικοινωνούσαν με ταχυδρομικά περιστέρια, τώρα υπάρχουν πιο εύκολοι τρόποι.

Αυτό όμως που παρατηρώ είναι ότι σε αντίθεση με το παρελθόν που οι τρόποι επικοινωνίας ήταν μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού (κανένα τηλέφωνο, ένα γράμμα, η πλατεία του χωριού) στις μέρες μας οι επιλογές είναι πάμπολλες. Όλες σου προσφέρουν κάτι διαφορετικό αλλά στην ουσία τους είναι ίδιες.

Κοιτάω το κινητό μου και βλέπω πως έχω 5 διαφορετικές εφαρμογές για συνομιλίες. Και το χειρότερο είναι ότι τις χρησιμοποιώ όλες. Και να φανταστείς ότι δεν είναι το πιο κοινωνικό άτομο που θα συναντήσεις. Έχω γνωρίσει ανθρώπους που το τηλέφωνό τους χτυπά ασταμάτητα. Πως τα καταφέρνουν αυτοί οι άνθρωποι και κρατάνε ισορροπία στη ζωή τους δεν ξέρω. Εγώ θα είχα τρελαθεί.

Και ενώ φαίνεται πως υπάρχει επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων, πολύ φοβάμαι πως αυτή είναι μόνο επιφανειακή. Αυτό είναι εμφανές ιδιαίτερα στις γιορτές. Στέλνεις ένα μήνυμα για χρόνια πολλά στις ομαδικές συνομιλίες και καθαρίζεις. Εμένα βέβαια αυτό με βολεύει – είπαμε, δεν είμαι ο πιο κοινωνικός άνθρωπος στον κόσμο- αλλά από την άλλη φαίνεται η έλλειψη της αμεσότητας, της προσπάθειας. Και έτσι γινόμαστε όλο και πιο ξένοι, κλεισμένοι στον εαυτό μας και το μικρόκοσμό μας.

Δεν είμαι κατά αυτών των εφαρμογών. Πιστεύω πως έχουν τη θέση τους στη ζωή μας. Αλλά εγώ προσωπικά θα ήθελα να ήταν τα πράγματα πιο απλά, πιο αμεσα, πιο αθώα.

Υστερόγραφο: τρόπος επικοινωνίας είναι και αυτό εδώ το μπλογκ. Ο καθένας μπορεί να γράψει το σχόλιό του και να ξεκινήσει μια συζήτηση αν και στο δικό μου το μυαλό αυτό εδώ το μπλογκ θα είναι πάντα το προσωπικό μου ημερολόγιο.

Σχολιάστε